Al een tijdje kan je bij MOO visitekaartjes bestellen met letterpress effect. Heel gaaf! Het is alleen zo jammer dat je dit alleen in de standaard ontwerpen van MOO kan bestellen. Die overigens erg mooi zijn, maar als ontwerper ben ik nou eenmaal geen fan van standaard. Zeker niet als het om een huisstijl gaat. De huisstijl is het gezicht van een bedrijf en moet dus vanzelfsprekend uniek zijn!

Gold Foil, Spot Gloss (spot UV) en Raised Spot Gloss visitekaartjes

Tot mijn verrassing kan je de nieuwe Gold Foil, Spot Gloss (spot UV) en Raised Spot Gloss visitekaartjes wel degelijk in je eigen ontwerpen bestellen. Het is wat aan de prijzige kant. Om het uit te proberen bestelde ik er 50 en dat kwam neer op ongeveer een euro per kaartje. Maar dan heb je wel wat! Het papier dat wordt gebruikt is twee keer zo dik als de standaard kaartjes van MOO en de Gold Foil en de Raised Spot Gloss geven een mooi voelbaar en zichtbaar reliƫf.

Lijndikte

Gold Foil visitekaartjes van MOOVolgens de specificaties moeten lijnen minimaal 0,5 pt zijn. Hier heb ik me aan gehouden en de gedrukte lijnen zijn mooi scherp. De tussenruimten zijn een ander verhaal, dit zouden ze eigenlijk ook aan moeten geven op de site. Voor de achterkant van mijn kaartjes bedacht ik een combinatie van mijn standaard logo en mijn logo in outline. De lijnen werden mooi, maar bij de gevulde vormen liepen de uitgespaarde lijnen dicht. Het is dus aan te raden om in het ontwerp alleen het lijnwerk in Gold Foil te maken.

Sample Pack

Als je wilt zien hoe de verschillende kaartjes en afwerkingen er uitzien kan je een Sample Pack bestellen. Sowieso leuk om te hebben voor papierliefhebbers!

Gold Foil visitekaartjes van MOO

Meer over dit onderwerp

De 7 stappen naar jouw ideale logo en huisstijl Voor je jouw ideale logo en huisstijl kunt laten ontwerpen, zijn er een paar stappen die je moet doorlopen. Het is belangrijk om het antwoord op deze 7 doorslaggevende vragen te bedenken. Zet het op papier, dit is meteen een handig hulpmiddel bij het...
Over wat een poes en een kleed met marketing te maken hebben Op deze eerste werkdag van 2015 blik ik even terug op een heerlijke kerstvakantie. Twee weken thuis met de kids. Een tijd voor reflectie en om bij te komen van een periode hard werken. Ik haakte een kleed en ontdekte dat behalve poezen, ook zelfmaker...
Kies je klant Dit artikel schreef ik oorspronkelijk als gastblog voor vakpracht.nl. Je timmert al een tijdje aan de weg en bent goed in wat je doet. Maar om je producten online te verkopen, moet je zorgen dat je vindbaar en zichtbaar bent! Voordat je hieraan ku...

Pin It on Pinterest