1.704 views

Sinds ik begon als grafisch ontwerper heb ik steeds onder mijn eigen naam gewerkt, met als toevoeging mijn activiteit: Hanneke de Wit Grafisch Ontwerp. Het waarom lag voor de hand en dit werkte prima voor een tijd. Alleen die url hannekedewit-grafischontwerp.nl en dat e-mailadres info@hannekedewit….. Nou ja, je begrijpt wat ik bedoel, niet handig aan de telefoon en niet eenvoudig te onthouden voor potentiële opdrachtgevers. Wat mijn USP was, mijn unique selling point, dat wist ik al helemaal niet. Ja, ik maakte grafisch ontwerpen, voor iedereen die mij maar wilde inhuren. Mijn elevator pitch? Geen idee…

In 2010 begon ik, nadat onze beide kinderen te vroeg werden geboren, samen met twee andere moeders met Kleine Kanjers. Een platform voor iedereen die te maken heeft of krijgt met een te vroeg geboren kindje. Inmiddels is Kleine Kanjers uitgegroeid tot een begrip en met bijna 4000 unieke bezoekers per maand mogen we, gezien de kleine niche waarin we zitten, bepaald niet klagen. Vooral op Facebook heeft Kleine Kanjers inmiddels een levendige pagina met actieve en betrokken fans. Tegelijk met het idee voor Kleine Kanjers, ontstond bij mij het een idee om een babyboek te ontwikkelen, speciaal voor prematuur geboren baby’s en in november 2013 gaf ik in eigen beheer het Babyboek voor Prematuren uit.

Wat ik niet besefte, was dat ik mijn USP inmiddels allang gevonden had: branding en marketingcommunicatie. Dat dit een naam had wist ik alleen niet, ik deed het gewoon. Van Kleine Kanjers hadden we een merk gemaakt (we krijgen zelfs zo nu en dan sollicitaties) en het Babyboek voor Prematuren verkocht zichzelf al snel. Social media waren gewoon een instrument en wat we daar deden leerden we met vallen en opstaan.

Hoewel ik erg genoot van deze nevenactiviteiten, wilde ik meer. “Freelancer” vond ik niet bepaald een compliment, ik wilde verder. Inmiddels had ik “Marketingcommunicatie” ontdekt en was ik begonnen met een studie NIMA Marketingcommunicatie B. En zoals dat gaat, in de kerstvakantie, toen ik eigenlijk niets te doen had, werd binnen een paar uur het idee voor een nieuwe naam, logo, huisstijl en website geboren. Met Tangram Studio zit ik niet langer vastgepind aan één vakgebied en kan ik alle kanten op. Ook wat betreft het gezicht achter de studio, er is nu ruimte voor versterking en wie weet in de toekomst uitbreiding. En hoewel de rest van deze site echt Tangram Studio is, wil ik op het blog mijzelf en de drijfveren van Tangram Studio laten zien. Want mijn drijfveren: een passie voor het maken van mooie dingen en voor het neerzetten van mooie merken en producten, dat is waarmee het allemaal begonnen is en waar het uiteindelijk allemaal om draait.