Sinds ik begon als grafisch ontwerper heb ik steeds onder mijn eigen naam gewerkt, met als toevoeging mijn activiteit: Hanneke de Wit Grafisch Ontwerp. Het waarom lag voor de hand en dit werkte prima voor een tijd. Alleen die url hannekedewit-grafischontwerp.nl en dat e-mailadres info@hannekedewit….. Nou ja, je begrijpt wat ik bedoel, niet handig aan de telefoon en niet eenvoudig te onthouden voor potentiële opdrachtgevers. Wat mijn USP was, mijn unique selling point, dat wist ik al helemaal niet. Ja, ik maakte grafisch ontwerpen, voor iedereen die mij maar wilde inhuren. Mijn elevator pitch? Geen idee…

In 2010 begon ik, nadat onze beide kinderen te vroeg werden geboren, samen met twee andere moeders met Kleine Kanjers. Een platform voor iedereen die te maken heeft of krijgt met een te vroeg geboren kindje. Inmiddels is Kleine Kanjers uitgegroeid tot een begrip en met bijna 4.000 unieke bezoekers per maand mogen we, gezien de kleine niche waarin we zitten, bepaald niet klagen. Op Facebook heeft Kleine Kanjers inmiddels een levendige pagina en twee groepen met actieve en betrokken couveuseouders.

Tegelijk met het idee voor Kleine Kanjers, ontstond bij mij het een idee om een babyboek te ontwikkelen, speciaal voor prematuur geboren baby’s en in november 2013 gaf ik in eigen beheer het Babyboek voor Prematuren uit waarvan de tweede druk inmiddels al bijna is uitverkocht.

Wat ik niet besefte, was dat ik mijn USP inmiddels allang gevonden had: branding en marketingcommunicatie. Dat dit een naam had wist ik alleen niet, ik deed het gewoon. Van Kleine Kanjers hadden we een merk gemaakt (we krijgen zelfs zo nu en dan sollicitaties) en het Babyboek voor Prematuren verkocht zichzelf al snel. Social media waren gewoon een instrument en wat we daar deden leerden we met vallen en opstaan.

Hoewel ik erg genoot van deze nevenactiviteiten, wilde ik meer. “Freelancer” vond ik niet bepaald een compliment, ik wilde verder. Inmiddels had ik “Marketingcommunicatie” ontdekt en was ik begonnen met een studie NIMA Marketingcommunicatie B. En zoals dat gaat, in de kerstvakantie, toen ik eigenlijk niets te doen had, werd binnen een paar uur het idee voor een nieuwe naam, logo, huisstijl en website geboren. Met Tangram Studio zit ik niet langer vastgepind aan één vakgebied en kan ik alle kanten op. Ook wat betreft het gezicht achter de studio, er is nu ruimte voor versterking en wie weet in de toekomst uitbreiding. En hoewel de rest van deze site echt Tangram Studio is, wil ik op het blog mijzelf en de drijfveren van Tangram Studio laten zien. Want mijn drijfveren: een passie voor het maken van mooie dingen en voor het neerzetten van mooie merken en producten, dat is waarmee het allemaal begonnen is en waar het uiteindelijk allemaal om draait.


Meer over dit onderwerp

Sukhi bolletjeskleden Hoewel ik gisteren jarig was, leek het vandaag wel een feestje toen ik deze twee mooie onderzetters van Sukhi mocht uitpakken en fotograferen. De warme grijstinten die ik uitkoos combineren prachtig met mijn naturelle kurken onderzetters en witte mok...
Aardappels en marketing Soms kunnen de raarste dingen inspiratie geven voor een blog. Zoals aardappels. Toen ik gisteren een snelle bespreking had bij een klant, raakte ik in gesprek met een andere ondernemer, die even binnen kwam lopen voor een praatje. Hij vroeg wat ik de...
Mijlpalen Al een paar jaar ligt dit project zo goed als af op de plank. Oorspronkelijk begon ik eraan in mijn eentje, daarna in de hoedanigheid van Kleine Kanjers en nog later ging Tangram Studio er samen met ankepanke.nl mee verder. Nu is eindelijk het moment...

Pin It on Pinterest