Deze huisstijl met letterpress en stempels is een mooi voorbeeld van hoe een mooie huisstijl helemaal niet persé duur hoeft te zijn. De Amerikaanse studio Nudge ontwierp deze mooie naturelle lijn voor Circle 21 Candles, een bedrijf dat handgemaakte kaarsen produceert en verkoopt. De basis van deze huisstijl met letterpress bestaat uit één enkel ontwerp voor visitekaartjes, bedankkaarten en etiketten. Deze zijn in alleen zwart, met de letterpress gedrukt. Dit is een methode waarbij een oude drukpers wordt gebruikt. Hierdoor ontstaat een mooi reliëf in het papier en wordt geen exemplaar exact hetzelfde. Bij grote oplagen is dit een mooie methode om op een betaalbare manier, heel eigen drukwerk te laten maken.

Door het gebruik van stempels en verschillende kleuren inkt, krijgen de verschillende geuren ieder een eigen lijn en worden de visitekaartjes persoonlijker. Ook voor de kurken is een stempel gemaakt, die met de hand in het kurk wordt gebrand.

Deze combinatie van de karakteristieke letterpress-techniek en handgestempelde elementen benadrukt de natuurlijke kwaliteiten van het product. Naturel, zonder overbodige toevoegingen: stijlvol en clean.

Meer over dit onderwerp

Sterk merk Lego verslaat Ferrari Lego versloeg Ferrari en is volgens het laatste rapport van Brand Finance ’s werelds sterkste merk. Apple maakt nog steeds de grootste groei in absolute cijfers en blijft dus het meest waardevolle merk. Wat is een sterk merk? Om te bepalen wat een s...
3 jaar Smulpaapje Drie jaar geleden alweer mocht ik het logo voor Smulpaapje ontwerpen. Wat is het leuk om te zien hoeveel er sindsdien gebeurd is! Alles begon met een artikel in het AD, met de bovenste foto. Omdat ze toen nog niets anders hadden, werd deze fantastisc...
Verslag van een middag shoot A’DAM Afgelopen maandag waren we bij shoot A'DAM in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. Wat een mooie locatie! Shoot is gericht op fotografen van alle niveaus en is een leuke afwisseling van live shoots, demonstraties, seminars en workshops. We waren aan de l...

Pin It on Pinterest