Het Bestsellerboek 1 Managementboek

Het Bestsellerboek

Alles over de promotie van je boek: hoe je een succes maakt van je businessboek.

“Was dit boek er maar iets eerder!”

– Bas Hakker, auteur van Contentplan op een bierviltje

 

 25,00

Wanneer is je boek voor jou een succes? Als je er zo veel mogelijk verkoopt? Op nummer 1 staat bij Managementboek? Of als je nieuwe klanten, meer naamsbekendheid of meer sprekersklussen krijgt? In Het Bestsellerboek vertellen we je alles over de promotie van je boek, wat je doel ook is. 

Vraag jij je wel eens af hoe het kan dat sommige boeken boven in de bestsellerlijsten komen, en vervolgens binnen no time weer weggezakt zijn? Hoeveel boeken verkopen bestsellerauteurs nou echt? Betekent een tweede, vierde of tiende druk dat er duizenden of tienduizenden boeken verkocht zijn? Wat levert die nummer 1-plek nou eigenlijk op, en is dat de enige manier om een bestseller te scoren?

6 interviews met bestsellerauteurs en een uitgever:

  • Jos Burgers (Geef nooit korting)
  • Bart van den Belt (De online marketingmachine)
  • Elke Wiss (Socrates op sneakers)
  • Robin Stevens (Verbinding zonder wifi)
  • Cynthia Schultz (Goed werk)
  • Monique Bransen (uitgeverij Haystack)

Neem een kijkje in de keuken, bij ons, bij onze klanten en bij andere auteurs en uitgevers. In dit boek laten we de eerlijke cijfers zien, delen we de tricks of the trade, ontkrachten we de mythes rondom de bestsellerlijsten en geven we je de gouden formule om van jouw boek een bestseller te maken.

En ja, onze methode werkt: Het Bestsellerboek stond binnen enkele weken nadat het verscheen op 1 bij Managementboek. Midden in de zomervakantie, terwijl de meeste mensen van hun welverdiende rust aan het genieten waren op een handdoekje aan het water!

Charlotte Meindersma en Hanneke de Wit hebben samen meer dan 25 jaar ervaring in het boekenvak. Ze gaven in totaal 9 boeken uit, waar meer dan 15.000 exemplaren van over de toonbank gingen.

Charlotte is jurist en marketeer. Vanuit haar bedrijf Charlotte’s Law & Fine Prints geeft ze juridisch advies en marketingadvies. Ze is een disruptor en pionier in de juridische wereld.

Hanneke is schrijfcoach, redacteur, ontwerper en marketeer. Vanuit haar bedrijf Tangram Studio heeft ze al vele ondernemers geholpen om hun boek succesvol uit te geven.

 25,00

Aantal pagina’s: 175 | Auteurs: Charlotte Meindersma en Hanneke de Wit | Uitgever: Charlotte’s Law en Tangram Studio | ISBN: 978-90-823296-7-4

In de media

Artikel op Frankwatching

“Ik weet zeker dat je er weleens van hebt gedroomd: een boek schrijven. En dan het liefst een bestseller natuurlijk. Wat komt daar allemaal bij kijken?” Kim Pot schreef een uitgebreid artikel op Frankwatching over Het Bestsellerboek.

Frankwatching

Videopodcast Jelle Drijver

Jelle Drijver maakte niet alleen de unboxing video hierboven, maar interviewde ons ook in zijn videopodcast: Het Bestseller Boek – Zo kom je op nummer 1 bij Managementboek.

Podcast Advertising Heroes

Jacarrino Drost interviewde ons in zijn podcast Advertising Heroes over Het Bestsellerboek.

Freelennse

Artikel op Freelennse.nl

“Hoewel Het Bestsellerboek gericht is op een bestseller maken van je businessboek, is het meer dan dat. Tussen de regels door krijg je tientallen tips voor een succes maken van je marketing, van je bedrijf.” Lenneke Manschot schreef een review over Het Bestsellerboek en gaf ons een 9!

Podcast Erno Hannink

Erno Hannink interviewde ons in zijn podcast Decide for Impact over Het Bestsellerboek.

Hoe schrijf je een bestseller boek

Artikel op LIB the mag

Deborah van LIB the mag schreef een artikel over Het Bestsellerboek.

Podcast Eveline Broekhuizen

Eveline Broekhuizen interviewde Charlotte in haar podcast Eveline in Boekenland over Het Bestsellerboek.

Expertrecensie Managementboek Het Bestsellerboek Sjors van Leeuwen

Expertrecensie 1 Managementboek

Sjors van Leeuwen schreef een expertrecensie voor Managementboek: Het Bestsellerboek – ‘Interessant kijkje in de keuken’.

Artikel op Villamedia

Nick Kivits schreef een review voor Villamedia over Het Bestsellerboek: Dit boek leert je hoe je een bestseller uitgeeft (en werd zelf ook een bestseller).

logo Villamedia
Expertrecensie Managementboek Het Bestsellerboek Ina Boer

Expertrecensie 2 Managementboek

Ina Boer schreef een expertrecensie voor Managementboek: Het Bestsellerboek – Leert je om je boek succesvol te maken.

Expertrecensie 3 Managementboek

Dymph Neeteson schreef een expertrecensie voor Managementboek: Het Bestsellerboek – ‘Een goede tijdsinvestering’.

Expertrecensie Managementboek Het Bestsellerboek Dymph Neeteson
Expertrecensie Managementboek Het Bestsellerboek Daniëlle de Jonge

Expertrecensie 4 Managementboek

Daniëlle de Jonge schreef een expertrecensie voor Managementboek: Het Bestsellerboek – ‘Geschreven door twee vakvrouwen’.

Reviews

beoordelingen

Wees de eerste om “Het Bestsellerboek” te beoordelen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

“‘Ben je van plan een businessboek te schrijven én daarmee hoge ogen te gooien in de bestsellerlijsten? Dan moet je dit boek lezen. Charlotte Meindersma en Hanneke de Wit trekken het gordijn open en laten zien wat er achter de coulissen van de bestsellerlijsten gebeurt én mogelijk is. Ik wou dat ik dit boek had gelezen voordat ik m’n eerste boek uitbracht. Goede kans dat ik dan hoger was geëindigd dan de nummer 3-positie in de Managementboek top 100.”

Christiaan Slierendrecht

Auteur van ‘Word eens volwassen!’

“Heerlijk verhelderend! Dit boek laat precies zien wat er, naast ijzersterke inhoud, allemaal bij komt kijken om van een goed boek een echte bestseller te maken en die felbegeerde nummer 1-positie te bereiken. Vlot geschreven, veel praktische informatie en waardevolle verdieping in interviews.”

Daniëlle de Jonge

Auteur van o.a. ‘Human2Human: de nieuwe klantrelatie’

“Met een bestseller activeer je de twee belangrijkste wetenschappelijk bewezen principes om iemand te overtuigen om ja tegen jou te zeggen, want je neemt onzekerheid weg door zowel sociaal bewijs als autoriteit in te zetten! Ik ben ervan overtuigd dat Charlotte en Hanneke je in dit boek fantastische tips geven om jouw thought leadership te claimen. Uit ervaring kan ik je vertellen dat een nummer 1-positie bij Managementboek vele deuren opent.”

Bas Wouters

Auteur van o.a. ‘Online invloed’

De auteurs van deze drie recensies kregen de tekst vooraf gratis te lezen.