Wanneer is je boek voor jou een succes? Als je er zo veel mogelijk verkoopt? Op nummer 1 staat bij Managementboek? Of als je nieuwe klanten, meer naamsbekendheid of meer sprekersklussen krijgt? In Het Bestsellerboek vertellen we je alles over de promotie van je boek, wat je doel ook is.
Vraag jij je wel eens af hoe het kan dat sommige boeken boven in de bestsellerlijsten komen, en vervolgens binnen no time weer weggezakt zijn? Hoeveel boeken verkopen bestsellerauteurs nou echt? Betekent een tweede, vierde of tiende druk dat er duizenden of tienduizenden boeken verkocht zijn? Wat levert die nummer 1-plek nou eigenlijk op, en is dat de enige manier om een bestseller te scoren?
6 interviews met bestsellerauteurs en een uitgever:
- Jos Burgers (Geef nooit korting)
- Bart van den Belt (De online marketingmachine)
- Elke Wiss (Socrates op sneakers)
- Robin Stevens (Verbinding zonder wifi)
- Cynthia Schultz (Goed werk)
- Monique Bransen (uitgeverij Haystack)
Neem een kijkje in de keuken, bij ons, bij onze klanten en bij andere auteurs en uitgevers. In dit boek laten we de eerlijke cijfers zien, delen we de tricks of the trade, ontkrachten we de mythes rondom de bestsellerlijsten en geven we je de gouden formule om van jouw boek een bestseller te maken.
En ja, onze methode werkt: Het Bestsellerboek stond binnen enkele weken nadat het verscheen op 1 bij Managementboek. Midden in de zomervakantie, terwijl de meeste mensen van hun welverdiende rust aan het genieten waren op een handdoekje aan het water!
Charlotte Meindersma en Hanneke de Wit hebben samen meer dan 25 jaar ervaring in het boekenvak. Ze gaven in totaal 9 boeken uit, waar meer dan 15.000 exemplaren van over de toonbank gingen.
Charlotte is jurist en marketeer. Vanuit haar bedrijf Charlotte’s Law & Fine Prints geeft ze juridisch advies en marketingadvies. Ze is een disruptor en pionier in de juridische wereld.
Hanneke is schrijfcoach, redacteur, ontwerper en marketeer. Vanuit haar bedrijf Tangram Studio heeft ze al vele ondernemers geholpen om hun boek succesvol uit te geven.
€ 25,00
Aantal pagina’s: 175 | Auteurs: Charlotte Meindersma en Hanneke de Wit | Uitgever: Charlotte’s Law en Tangram Studio | ISBN: 978-90-823296-7-4
In de media
Artikel op Frankwatching
“Ik weet zeker dat je er weleens van hebt gedroomd: een boek schrijven. En dan het liefst een bestseller natuurlijk. Wat komt daar allemaal bij kijken?” Kim Pot schreef een uitgebreid artikel op Frankwatching over Het Bestsellerboek.
Videopodcast Jelle Drijver
Jelle Drijver maakte niet alleen de unboxing video hierboven, maar interviewde ons ook in zijn videopodcast: Het Bestseller Boek – Zo kom je op nummer 1 bij Managementboek.
Podcast Advertising Heroes
Jacarrino Drost interviewde ons in zijn podcast Advertising Heroes over Het Bestsellerboek.
Artikel op Freelennse.nl
“Hoewel Het Bestsellerboek gericht is op een bestseller maken van je businessboek, is het meer dan dat. Tussen de regels door krijg je tientallen tips voor een succes maken van je marketing, van je bedrijf.” Lenneke Manschot schreef een review over Het Bestsellerboek en gaf ons een 9!
Podcast Erno Hannink
Erno Hannink interviewde ons in zijn podcast Decide for Impact over Het Bestsellerboek.
Artikel op LIB the mag
Deborah van LIB the mag schreef een artikel over Het Bestsellerboek.
Podcast Eveline Broekhuizen
Eveline Broekhuizen interviewde Charlotte in haar podcast Eveline in Boekenland over Het Bestsellerboek.
Expertrecensie 1 Managementboek
Sjors van Leeuwen schreef een expertrecensie voor Managementboek: Het Bestsellerboek – ‘Interessant kijkje in de keuken’.
Artikel op Villamedia
Nick Kivits schreef een review voor Villamedia over Het Bestsellerboek: Dit boek leert je hoe je een bestseller uitgeeft (en werd zelf ook een bestseller).
Expertrecensie 2 Managementboek
Ina Boer schreef een expertrecensie voor Managementboek: Het Bestsellerboek – Leert je om je boek succesvol te maken.
Expertrecensie 3 Managementboek
Dymph Neeteson schreef een expertrecensie voor Managementboek: Het Bestsellerboek – ‘Een goede tijdsinvestering’.
Expertrecensie 4 Managementboek
Daniëlle de Jonge schreef een expertrecensie voor Managementboek: Het Bestsellerboek – ‘Geschreven door twee vakvrouwen’.
Reviews
Christiaan Slierendrecht
Daniëlle de Jonge
Bas Wouters
De auteurs van deze drie recensies kregen de tekst vooraf gratis te lezen.
beoordelingen