Droom je van een eigen boek en zoek je een steuntje in de rug?

Download dan nu gratis het eerste hoofdstuk van ‘Van passie naar boek’!

In dit gratis hoofdstuk, vol handige werkbladen en checklists, ontdek je welke manieren er zijn om je boek uit te geven en welke manier van uitgeven bij jou past. Ook ga je meteen aan de slag met je boekconcept.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Wie je lezer/doelgroep is
  • Over welk onderwerp je precies wilt schrijven
  • Wat het doel is van je boek
  • Hoe je je boek onderscheidt van andere titels over dit onderwerp
  • De voorlopige indeling
  • De titel en ondertitel
  • De flaptekst

Ten slotte ga je aan de slag met de planning van je boek. Want door je project in hapklare brokken op te delen wordt het overzichtelijk en weet je zeker dat je jouw boek over een tijdje echt in handen hebt!

Waarom zou je een boek schrijven voor je bedrijf?

Jij bent ondernemer en hartstikke goed in wat je doet. Met al die kennis en ervaring die je de afgelopen jaren hebt opgedaan kan je nog zoveel mensen helpen! Maar hoe bereik je hen nou op een manier die bij jou past?

Een boek is een prachtige manier om te laten zien wat je te bieden hebt. Het heeft iets magisch, iets waardevols. Krijg je een boek, dan gooi je het niet zomaar weg.

Stel je eens voor dat jij potentiële klanten jouw kennis en expertise kunt laten zien omdat zij daar helemaal zelf voor kiezen! Niet wanneer je daarom vraagt, of je boodschap opdringt terwijl ze druk bezig zijn met andere dingen, of terwijl je moet concurreren met al die interessante nieuwtjes in hun tijdlijn.

Juist wanneer ze zich willen ontspannen en er zelf voor kiezen om even alleen maar aandacht te hebben voor jou. Want dat is het bijzondere als je een boek als marketingmiddel inzet.

Iemand die jouw boek leest heb je even helemaal voor jezelf! Je hebt alle kans om te laten zien hoe je hem kunt helpen en wat je te bieden hebt.

Een boek zorgt ervoor dat je potentiële klanten bereikt op plekken waar je anders nooit zou komen. Je wordt bij hen thuis uitgenodigd en mag misschien zelfs mee op vakantie! Van welk ander medium kun je dat nou zeggen?

En het mooiste is dat als ze je boek eenmaal uit hebben, ze je beter kennen dan via bijvoorbeeld social media ooit had gekund. Ze weten wat je beweegt en wat voor persoon je bent, want dat klinkt allemaal door in jouw verhaal.

Misschien denk je nu, heel leuk wat je allemaal zegt, maar een boek schrijven is niet voor mij weggelegd. Dat is meer iets voor ervaren schrijvers.

Niets is echter minder waar, ook jij kunt een boek schrijven!

Sterker nog, ik vind dat elke kennisondernemer een boek zou moeten schrijven. Omdat je heel veel te vertellen hebt. Dingen die voor jou misschien vanzelfsprekend zijn, maar waar anderen enorm mee geholpen zijn.

Bovendien word je als je een boek schrijft gedwongen om met andere ogen naar je bedrijf te kijken. Wat was het ook alweer wat jou uniek maakte, en heb je nog helder in beeld wie jouw klanten zijn? Terwijl je aan het schrijven bent, komen al deze zaken aan bod. Want een boekconcept lijkt heel veel op een marketingplan.

Door het zo te benaderen, sluit je boek perfect aan bij de rest van je aanbod, en wordt het de klantenmagneet die niet alleen nieuwe klanten bereikt, maar ze ook creëert. Want in jouw boek laat je ze nieuwe mogelijkheden zien die ze eerst niet zagen, en als ze hun plannen willen realiseren ben jij de eerste aan wie ze denken.

Wacht dus niet langer en download nu het eerste hoofdstuk van ‘Van passie naar boek’. Daarmee kan je direct aan de slag met jouw boek.

 

Want het zou toch zonde zijn als jouw boek nooit meer wordt dan een idee in je hoofd?

 

Nadat je je aanmelding bevestigd hebt ontvang je het eerste hoofdstuk van ‘Van passie naar boek’ per mail, en krijg je bovendien regelmatig tips over het schrijven, ontwerpen en uitgeven van je boek.
Yvonne Mol

“‘Als schrijfcoach ben ik erg enthousiast over de schrijftips die Hanneke aanstipt. Hoewel het boek vooral gericht is op de technische kant, geeft ze precies die schrijftips die de kern van effectief schrijven raken.”

Yvonne Mol
Schrijver en schrijfcoach

Iris Rutte

“‘Ik ben nu op 1/3 van het boek en heb nu al zoveel geleerd!”

Iris Rutte
Psycholoog en coach voor ondernemers

Paulien Rijneveld

“Nu al verliefd op je boek! En heb het alleen nog maar globaal doorgebladerd. Hier ga ik een hoop uit leren, dat weet ik nu al!”

Paulien Rijneveld
Schrijver, schrijfcoach, redacteur