1.013 views

Dit is online marketing op zijn best! Dat je met Instagram veel meer kunt dan alleen “plaatjes delen” blijkt maar weer uit deze ontzettend leuke actie van het Russische marketing team van IKEA. Zij maakten de speciaal hiervoor bedoelde Instagram account ikea_ps_2014 en maakten hiermee een mini-website om hun nieuwe IKEA PS 2014 designcollectie te promoten. Om goed te kunnen zien hoe het werkt, moet je echt even via de Instagram app op je telefoon kijken. In een browser is de indeling niet zoals bedoeld en werken de tags niet.

Iedere productgroep heeft een eigen foto. Wanneer je op de foto drukt, verschijnt een aantal tags. Wanneer je op zo’n tag drukt, leidt deze weer verder naar een productfoto. Elk product heeft een eigen Instagram account. Dus wanneer je op een product drukt, vind je op de getagde account uitgebreide informatie over het product, plus een link naar de website.

Interieur en design zijn populaire onderwerpen op Instagram. IKEA had dus (behalve Pinterest) geen beter online platform voor deze online marketing actie kunnen kiezen. Ook op Pinterest is IKEA heel leuk bezig, maar deze Instagram actie is wel érg origineel en heel ingenieus bedacht!

Meer lezen?

Online marketing op zijn best: een mini-website in Instagram