Marc is online marketeer en ondernemer en dacht, zoals veel ondernemers dat succesvol worden gelijk stond aan altijd aanstaan en nooit nee zeggen. Dit boek is het resultaat van zijn zoektocht naar de beste productiviteitshacks, waaraan hij begon toen hij bijna een burn-out kreeg.
Afwerking boek
Omslag:
paperback
silk mc, glans laminaat
Binnenwerk:
houtvrij offset (hvo)
1040 grams
Formaat:
13,8 x 21,2 cm
Aantal pagina’s:
288
De eerste ontwerpvoorstellen van de cover
Hoewel ik verschillende opties maakte, bleek de klok toch niet goed te werken. We realiseerden ons dat alle ontwerpen met een klok de suggestie wekken dat het boek gaat over hoe je meer doet in minder tijd, hoe je meer tijd overhoudt, of hoe je zo veel mogelijk gedaan krijgt. Het tegendeel was echter het geval: het onderwerp van het boek is juist: niet gestresst worden door zo effectief mogelijk te werken in zo weinig mogelijk tijd, en hoe je voor jezelf zorgt in een wereld vol prikkels.
De uitwerking van het ontwerp van de cover
Een uitdaging, want hoe specifieker een onderwerp, hoe specifieker een ontwerp en hoe effectiever het communiceert. We gingen dus terug naar de tekentafel en ik gooide het over een heel andere boeg, op zoek naar de beste manier om al deze onderwerpen binnen één ontwerp te vangen.
Dat resulteerde in een nieuwe serie voorstellen, waarvan de laatste variant, met de snelheidsmeter Marc het meest aansprak.
Het definitieve ontwerp van de cover
Deze versie werkte ik verder uit, want we waren nog steeds niet uit over welke elementen er wel en niet in moesten. Het palmblad op de ene versie symboliseerde bijvoorbeeld vrijheid, maar maakte het ontwerp ook wel druk en te uitgebreid. Want als je te veel wil vertellen, maakt dat het ontwerp meestal niet beter. Dit was dan ook de laatste beslissing, en toen die eenmaal genomen was, kon ik aan de slag om het volledige omslag te ontwerpen.
Ontwerp van het volledige omslag
Toen het ontwerp van de voorkant klaar was, kon ik de rest van het omslag ontwerpen, aangepast aan de dikte van het boek.
Op de rug plaatste ik de titel van het boek, de naam van Marc en het beeldmerk van Tangram Studio, en op de achterzijde kwam een sterke flaptekst en auteursomschrijving, en een auteursfoto.
De flaptekst
We leven in een wereld vol afleiding, en als ondernemer heb je daar dagelijks mee te maken. Telefoontjes die tussendoor komen, mailtjes die je even snel moet beantwoorden, kantoorgenoten die om de haverklap iets komen vragen en een planning waar je maar niet doorheen komt. Te veel opdrachten, te veel klanten en te veel afleiding. Dat heeft niet alleen invloed op je bedrijf, maar ook op je leven: veel stress, weinig slaap, ongezonde voeding, slecht humeur.
Hack je tijd en ontdek hoe je:
- doelen stelt en behaalt
- afrekent met afleiding
- een haalbare planning maakt
- in de creatieve zone komt
- slapend productief wordt
- meer geld verdient in minder tijd
Marc Cornelius is online marketeer en ondernemer. Zoals veel ondernemers dacht hij dat succesvol worden gelijk stond aan altijd aanstaan en nooit nee zeggen. Tot hij bijna een burn-out kreeg, en aan een zoektocht naar de beste productiviteitshacks begon. In dit boek vertelt hij hoe je jouw ideale business creëert, waarin je rust ervaart in plaats van stress.