Hoe zorg je ervoor dat de lezers van je boek, waar je zoveel tijd en energie hebt gestoken, daadwerkelijk klanten worden?
Nadat mijn boek uitkwam, begonnen lezers me te bellen. Eerst eentje, toen nog één, en nog één… Geleidelijk aan werden dat er steeds meer.
Gewoon om iets te vragen. Omdat ze een idee voor een boek hadden en wilden weten hoe ze het best verder konden gaan, omdat ze een vraag hadden over het formaat en de afwerking van hun boek, over hoeveel woorden ze zouden moeten schrijven en hoe dik hun boek dan zou worden.
Misschien denk je nu, lekker handig… Schrijf je maandenlang aan een boek, en dan krijg je vervolgens telefoontjes voor gratis informatie. Hoe maak je dan van lezers klanten?
Bekijk het eens zo! Er is geen mooiere kans dan een potentiële klant die je opbelt met een vraag. Want social media zijn fantastisch, maar hoe zie je aan iemands profiel of hij een potentiële klant is?
Van lezers klanten maken: een adviesgesprek geeft je waardevolle informatie
Als lezers mij bellen weet ik meteen dat ze een boek willen schrijven, of al aan het schrijven zijn. Sterker nog, meestal weet ik daarna zelfs waar het boek over gaat, voor wie het bedoeld is en wat het doel van het boek is.
Ik weet tegen welke problemen ze aanlopen, waar ze op vastlopen en waar ze hulp bij kunnen gebruiken. Waardevolle informatie voor een verkoopgesprek!
Deze informatie voor je verkoopgesprek haal je niet uit een profiel op social media, en ook niet uit je funnels.
Als je meer wilt verdienen en van lezers klanten wil maken, is het daarom belangrijk om benaderbaar te zijn en om je verkoopskills aan te scherpen.
En dan bedoel ik met name je skills voor een één-op-één verkoopgesprek. ‘Warm calling’: met iemand die jou zelf benaderd heeft en waarvan je dus weet dat er interesse is voor je aanbod.
Want als je goed luistert, iemand verder helpt en op nieuwe ideeën brengt, heb je dan gratis informatie weggegeven die je ook had kunnen verkopen?
Of heb je dan met gemak een nieuwe klant binnengehaald voor je daadwerkelijke aanbod?
0 reacties